Presentation

 
 
Jag är före detta bonde. Jag bor i mitt föräldrahem i Holmnäs två mil utanför Umeå tillsammans med min fru Katarina och våra fyra barn; Vilhelmina, Amandus, Betty och Axelia. De enda djuren på gården idag är leonbergern Rosie och gårdskatten Lurven.
 
När vi skickade de sista nötkreaturen till slakt i början av 2000-talet hade jag tänkt börja timra. Jag gick till och med en kurs för att fräscha upp mina kunskaper. Istället för timring blev det lösvrkesstugor för hela slanten! Jag bygger mest lekstugor; muminhus, funkisstuga, traditionell, miniatyrer av villor. Ibland efter eget huvuvd, oftare efter kundens önskemål. Det har även blivit  lite friggebodar, förråd, cykelbodar och utedass under årens lopp. Till och med en pelletsficka.
 
Här på bloggen kommer jag visa de olika stugorna jag har byggt och så fort jag bygger något nytt hamnar den här. Jag tar inte emot beställningar via bloggen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0